Izstrādājot dažādas elektronikas ierīces, bieži dažādu testu nolūkos tiek izmantota kāda no Arduino izstrādes platēm, jo ir pieejamas dažādas bibliotēkas, jo programmēšanas valoda ir salīdzinoši draudzīga lietotājam, jo salīdzinoši ātri var sasniegt vēlamo rezultātu. Attīstoties dažādiem interešu izglītības pulciņiem, arī skolēni apgūst programmēšanu un robotiku, izmantojot kādu no Arduino izstrādes platēm, tāpēc šoreiz autors aplūko programmas "Ardublockly" izmantošanu, programmējot Arduino Uno.
1.1.att. Programmas "Ardublockly" lejupielādes saite
Kad programma ir lejupielādēta, tad tālāk nepieciešams to izvilkt no arhīva, lai tālāk varētu veikt nepieciešamās darbības, lai norādītu COM portu, izstrādes plati un kompilatoru.
1.2.att. Programmas izvilkšana no arhīva
Lai programma varētu piekļūt kompilatoram, lai varētu veikt Arduino izstrādes plates programmēšanu, nepieciešams norādīt ceļu, veicot faila "ServerCompilerSettings" redigēšanu.
1.3.att. Faila "ServerCompilerSettings" izvēle pirms rediģēšanas
1.4.att. var redzēt, ka tiek norādīta izstrādes plate (Uno), ceļš, lai piekļūtu kompilatoram, un COM ports.
1.4.att. Fails "ServerCompilerSettings" pēc rediģēšanas
Pēc faila "ServerCompilerSettings" rediģēšanas seko programmas palaišana.
1.5.att. Programmas "Ardublockly" palaišana
Pēc programmas palaišanas ieteicams pārbaudīt iestatījumus, lai pārliecinātos, ka viss atbilst veiktajām izmaiņām failā.
1.6.att. Iestatījumu pārbaude
Lai varētu veikt dažādas darbības, piemēram, iestatīt pieslēgvietas, lai tās varētu izmantot kā ieejas vai izejas (skatīt 1.9.att.), tiek izmantoti dažādi bloki, kuri ir pieejami kreisajā pusē. Bloki savstarpēji tiek savienoti līdzīgi kā puzles gabali.
1.9.att. Bloku izvēle ieeju un izeju programmēšanai
Veidojot programmas kodu, izmantojot blokus, tas tiek attēlots arī teksta veidā (skatīt 1.10.att. labajā pusē), kur programmas kods teksta veidā atbilst no blokiem veidotajam kodam.
1.10.att. Programmas koda papildināšana ar 1000 ms laika aizturi
Lai izveidoto programmas kodu pēc tā pārbaudes varētu ieprogrammēt Arduino Uno vai citā izstrādes platē, tiek izmantota lielākā poga (Upload Sketch to the Arduino).
1.12.att. Programmas koda ieprogrammēsana
1.13.att. Programmas koda ieprogrammēsana